El passat 18 de desembre vam inaugurar la sèrie “Diàlegs per a una solució federal”. En aquest primer diàleg, que vam titular “La mobilització del sentit comú”, l’Emma Riverola i el Joan Coscubiela van parlar, entre ells i amb el nombrós públic que s’hi va aplegar, sobre quin ha de ser el camí que ens permeti trobar sortides en aquest moment ple d’incerteses i dubtes.
Com a petit resum de les intervencions, vam concloure que per mobilitzar el sentit comú ens cal la mirada àmplia que aporta el federalisme de la mà dels valors del feminisme: cooperar, compartir, dialogar, buscar consensos i complicitats.
El camí del sentit comú té dos grans eixos:
- Una Europa que esdevingui un espai de cooperació i de protecció dels drets socials que ajudi a construir un sentiment de pertinença.
- La lluita contra les desigualtats, amb el feminisme i la sostenibilitat com a elements cabdals.
Sabem que el camí serà llarg i difícil, que serà una cursa de fons, i que hi hem de portar una motxilla carregada de resiliència, modèstia i coratge, i ben farcida de valors republicans.
A continuació us oferim la xerrada sencera d’en Joan Coscubiela, que generosament l’ha volgut compartir amb Comuns Federalistes i que serveix com a obsequi per encetar un 2019 complicat a diversos nivells.